Ny turbomotor i GR Supra

Den fantastiske Supra får suppleret sin sekscylindrede 3.0-liters rækkemotor med en ny, lettere firecylindret 2.0-liters turbomotor. 

GR SUPRA 2.0-liters turbomotor med 258 hestekræfter
Pris fra 789.990 kr. 

2.0-liters motoren kommer med 255 hestekræfter, et drejningsmoment på 400 Nm allerede fra 1.550 omdrejninger og tre forskellige udstyrsvarianter til programmet. 

GR Supra 2.0 kommer i tre forskellige udstyrsudgaver: Live, Sport og Premium. Fælles for dem alle er, at de byder på en samlet pakke til entusiaster, der vægter styling, præstationer, lyd og værdi for pengene højest.

Den nye fire-cylindrede turbomotor med 258 hestekræfter og en vægtreduktion på hele 100 kg! Det medfører en markant forbedring i køreegenskaberne på den ellers i forevejen skarpe Toyota GR Supra.

Toyota udvider deres motorprogram for at gøre GR Supra interessant for endnu flere potentielle kunder. For selvom den nye firecylindrede turbomotor kun kommer med 258 hestekræfter og et drejningsmoment på 400 Nm, så byder den altså på en vægtreduktion på 100 kg, som giver særdeles gode køreegenskaber.  Den optimale 50/50-vægtfordeling mellem for og bag er nemlig bevaret ved at placere den mere kompakte frontmotor længere tilbage og dermed endnu tættere på midten af bilen, så det kun tager 5,2 sekunder at nå 100 km/t. Den nye motor kommer, ligesom sin storebror, med den fantastiske 8-trins automatgearkasse fra ZF, som gør det til en helt igennem fantastisk køreoplevelse. 

Toyota har ikke lagt begrænsninger på produktionen af den nye GR Supra 2.0, men bygger i forbindelse med introduktionen i Europa i alt 200 særlige udstyrsudgaver med den nye motor, der får navnet Fuji Speedway Edition. De får alle udvendigt en unik hvidmetallic lakering med kontrastfarvede matsorte 19” alufælge og røde sidespejlskapper, mens kabinen prydes af et instrumentpanel med flere kulfiberdetaljer og et i øjnefaldende rødt og sort sædebetræk i Alcantara-stof – de samme røde og sorte farver, som kendetegner Toyotas motorsportsafdeling, TOYOTA GAZOO Racing.

Derudover vil både et aktivt differentiale, en adaptiv variabel undervogn og særlige sportsbremser være standard i den begrænsede variant – finesser, som også er en del af den sportspakke, der kan tilvælges i standardudgaven af GR Supra 2.0. Det er endnu uklart, om nogle af de 200 særlige eksemplarer med navnet GR Supra Fuji Speedway Edition kommer til Danmark.

Sikkert er det dog, at Toyota åbner for salget af normale udgave af GR Supra 2.0 i Danmark i løbet af foråret. 

_________________________________________________________

Caroline Laisbo, caroline.laisbo@detdigitalebilhus.dk

Der tages forbehold for trykfejl, tastefejl og løbende ændringer i artiklen. 

Denne side benytter cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Læs mere her

OK